Nyheder fra Kähler: SS18

En uge med hemmeligheder: Ny bil og EM håndbold i Zagreb

Annonce

Hej venner ♥
Jeg har været fraværende den sidste uge, men det er fordi vi har haft mange planer og hemmeligheder, hvilket jeg har så svært ved at lade være med at fortælle om, når det er noget jeg glæder mig til. Derfor tier jeg hellere helt. Men nu er det søndag og en god uge er ved at være forbi.
Det har været en uge med kun to arbejdsdage, hvilket var super tiltrængt. Jeg kan virkelig mærke, at jeg har fået slappet af på en måde der er svær at nå på en almindelig weekend. I mandags efter arbejde kunne vi hente vores lækre nye bil. Jeg ved ikke om du læste mit nytårsindlæg, men ind i mellem er der ikke langt fra ord til handling.
Et af vores ønsker for 2018 var at skifte bilen ud, hvilket vi allerede besluttede os for den 7. januar. De eneste vi havde fortalt det til var mine forældre, så det var en fornøjelse at kunne vise den til resten af familien mandag og tirsdag. Onsdag ringede vækkeuret meget tidligere end normalt og vi kørte mod Hamborg lufthavn. Lige nu er der jo håndbold EM, hvor vores svoger/lillebror repræsenterer de danske farver. Det er første gang og det ville vi naturligvis ikke gå glip af, derfor havde vi booket fly, hotel, bil og købt billetter for at overraske Anders i Kroatien. Han blev så glad og Danmark vandt. Det var uden tvivl noget af det bedste jeg nogensinde har gjort og brugt penge på. Familiens bånd er enormt stærkt og det betyder al verden for os, at han ved vi bakker ham 100% op og er stolte.
Vi skulle allerede hjem dagen efter, hvilket blev noget af en udfordring grundet vejret over Tyskland. Efter to timer blev vores fly aflyst og vi kunne først komme hjem dagen efter. Her vil jeg godt indrømme at jeg knækkede. Det havde været en lang rejse og jeg var super træt, derudover vidste jeg at hundene kun havde pasning til klokken 19:00 og altså havde udsigt til at skulle være meget længe alene hjemme. Heldigvis flaskede alting sig og vi fik ombooket vores billetter, så vi kunne lande i München – hvilket vi var enige om var langt bedre end at strande i Zagreb. Mod al forventning og mange timers forsinkelse lykkedes det os at komme hele vejen til Hamborg og hjem til de kære små pelsdyr.

Vil du selv på en impulsiv rejse men mangler pengene til det så tjek sammenlign hurtigt de aktuelle lånemuligheder her.

my-week
I går tilbragte jeg i selskab med min bedste veninde. Vi spiste lækker frokost i Esbjerg og kælkede. Der findes altså intet som snevejr, der kan få mig til at føle som et barn igen. Dengang mindes jeg dog ikke at det var så hårdt at løbe rundt i sneen og op/ned ad bakkerne. Haha.
I dag skal vi besøge min mormor og morfar, inden vi skal se kampen mellem Danmark og Tyskland i selskab med min svoger, svigerinde og niece. Det er bare hyggeligere at samles som familie og heppe, end at sidde i sofaen herhjemme og kigge. Håndbold fylder meget i familien og derfor er det et fantastisk samlingspunkt.
Nu venter en ganske almindelig uge med fem arbejdsdage og en almindelig weekend. Vi har faktisk slet ingen planer den kommende uge, hvilket sikkert også er meget sundt ovenpå en uge fuld af oplevelser og nye indtryk. Faktisk var et af vores fælles mål for 2018 at vi skulle rejse mere og være spontane. Vi vil begge gerne se og opleve en masse, ingen af os havde været i Kroatien før og nu kan årets første miniferie krydses af på ønskelisten.